لاستیک نوار نقاله

لاستیک نوار نقاله یا تسمه نقاله (نوار نقاله) وسیله ای است که می توان به جای لیفتراک و انواع دیگر تجهیزات، به ایمن ترین و سریع ترین حالت  اجسام را انتقال و حرکت داد. لاستیک نوار نقاله امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به نوعی در هزینه و زمان صرفه جویی می کند. صنایع مختلف مانند معادن ، کارخانه ها ، فرودگاه ها و پایانه ها و … از فناوری نوار نقاله استفاده می کنند. نیاز به حمل و فرآوری مواد مختلف در صنایع مختلف از جمله معدن ، سیمان ، کاشی ، سنگ و داروسازی و صنایع غذایی استفاده از نوار نقاله را بسیار ضروری کرده است.

شرکت کارارول تولید کننده انواع رولیک از جمله رولیک رفت، رولیک برگشت، رولیک تفلونی و …. در ادامه خدمت رسانی بیشتر به مشتریان خود، اقدام به فروش لاستیک نوار نقاله نموده است.

وجود طیف وسیعی از لاستیک نوار نقاله و نقاله باعث شده است که صنعت داخلی نتواند انواع مختلف تسمه و نوار نقاله را تولید کند و همین امر باعث وارد شدن بیشتر تسمه ها و نوار نقاله ها شده است. انواع لاستیک نوار نقاله در عرض های 20 ، 30 ، 40 ، 50 ، 60 ، 70 ،80 ، 100 ، 120 از جنس کانواس منجید پلی استر/نایلون سه لایه و چهار لایه کانواس در منجید دارای قدرت کششی 315 ، 400 ، 500 ، 630 ، 800 و 1000 نیوتن بر میلیمتر

لاستیک نوار نقاله
لاستیک نوار نقاله

نوار نقاله لاستیکی

نوار نقاله لاستیکی  از لاستیک و تار و پود تشکیل شده است. لایه های بالا و پایین از پلاستیک ساخته شده اند و داخل آن تار و پود است. از  تار و پود برای افزایش مقاومت تسمه استفاده می شود ، در تمام نوار نقاله های لاستیکی ، قسمت های بالا و پایین تسمه یا نوار نقاله از لاستیکی پوشانده شده و بیشتر در معادن سنگ سیمان مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه های نقاله لاستیکی را می توان به دو نوع تقسیم کرد: بافت ساده و آجدار. از نمونه های ساده برای انتقال مواد مشابه استفاده می شود ، در حالی که تسمه های نقاله لاستیکی آج دار بیشتر برای انتقال مواد معدنی در عملیات استخراج استفاده می شود.

کاربرد لاستیک نوار نقاله

  •  برای انتقال و جابجایی سیمان و بتن
  • در صنعت سنگ برای انتقال و جابجایی شن و ماسه
  • در معادن برای انتقال و جابجایی گچ و آهک
  • در اکثر کارخانه ها برای جابجایی مواد و همچنین در نیروگاه ها
  • برخی از ویژگی ها و مزیت های نوار نقاله های لاستیکی
  • تولید الیاف منجید طولی با جنس پلی استر
  • تولید الیاف منجید عرضی با جنس نایلون
  • در صد چسبندگی بالای منجید به لاستیک
  • در برابر ضربه ، سایش بسیار مقاوم بوده

انواع لاستیک نوار نقاله

نوار نقاله های  لاستیکی که در برابر حرارت مقاوم بوده و از بین نمی روند . این نوار نقاله ها دارای دو نوع می باشد که نوع اول در دمای 120 درجه سانتی گراد کارایی دارد و نوع دوم در دمای 150 درجه سانتی گراد کاربرد دارد.

نوار نقاله های  لاستیکی مقاوم در برابر روغن .

دراین نوع نوار نقاله باید توجه داشت که لاستیک نقاله نباید به طور مستقیم با با مواد آغشته به روغن تماس داشته باشد چرا که در طولانی مدت سبب آسب رسیدن و تخریب لاستیک نقاله می شود.

نوار نقاله های  لاستیکی که در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بالایی بر خوردارند .

این نوار نقاله ها در برابر مواد های شیمیایی که خاصیت اسیدی دارند و سایر مواد شیمیایی مقام هستند.

نوار نقاله های  لاستیکی  که دارای آج می باشند .

این نوار نقاله هابرای انتقال مواد در مسیر های شیب دار کاربرد بسیاری دارد چرا که مانع از لغزش مواد وبرگشت به عقب آن در شیب های تند می شود .

نوار نقاله های  لاستیکی که در برابر سایش بسیار مقاوم هستند .

این نوار نقاله ها بگونه ای ساخته شده اند که در زمان استفاده و فشاری که بر روی آن وارد می شود سبب کشش و آسیب رسیدن به آن نمی شود و همچنین به لایه محافظ بر روی آن قرار دارد تا مانع از پوسیدگی و فرسودگی نوار نقاله می شود.

لاستیک نوار نقاله پی وی سی

از آنجایی که نوار نقاله لاستیکی برای صنایع غذایی استفاده نمی شود. نوار نقاله پی وی سی یکی از نوار نقاله های صنعتی می باشد که در صنایع غذایی  و بهداشتی کاربرد بسیاری دارد.

لاستیک نوار نقاله پی وی سی از دو نوع ساده ( صاف ) و آج دار تولید می شود برای انتقال مواد غذایی و بهداشتی در شرایط مختلف .

لاستیک نوار نقاله پارچه ای و نمدی

این گونه تسمه ها از جنس پارچه ، پلی استر یا الیاف کتان می باشد که برای صنایع غذایی و مانند کارخانه های تولید بیسکوییت ، کلوچه نان فانتزی و … کاربرد دارد.

نوار نقاله پلاستیکی مدولار

این لاستیک نوار نقاله از جنس پلاستیک بوده و از ترکیب قطعات پلاستیکی در اندازه استاندارد تولید می شود که از مقاومت بالایی برخوردار است و بدلیل ضد آب بودن  بیشتر در صنایع غذایی و دارویی برای خطوط شستوشو استفاده می شود.

لاستیک نوار نقاله برزنتی

این نوار نقاله های نیز از نظر ساختاری شباهت بسیاری به نوار نقاله پلاستیکی دارد تنها تفاوت آن جنس آن است که لایه زیری و بالایی آن از جنس برزنت بوده و مقاومت کششی آن بسیار زیاد است و تحمل نوار های نقاله های برزنتی در مواجهه با مواد سنگین بالا می باشد

مزایای استفاده از لاستیک نوار نقاله

مزایای استفاده از نوار نقاله عبارتند از:

۱.   افزایش چشمگیر بهره وری و صرفه جویی در وقت.

۲.   از کارگران در برابر صدمات ناشی از حل و نقل بارهای سنگین محافظت می کند.

۳.   در هنگام حمل و نقل از محصولات در برابر آسیب های احتمالی را کاهش می دهد..

۴.   امکان ایجاد تغییر مسیر در محصولات بدون آسیب رساندن به آن.

۵.   این سیستم بسیار مقاوم و نگهداری آسان است.

شیوه کار لاستیک نوار نقاله

تسمه نقاله یک مدار بسته است که با دریافت نیرو از موتور و گیربکس با کمک دو غلتک اولیه و انتهایی حرکت می کند و سیکل روتین و بی پایان را در این سیستم تکرار میکند. در این سیستم انواع رولیک اعم از رولیک تفلونی، رولیک ضربه گیر، رولیک رفت، رولیک برگشت و …… نقش باز می کنند

نوار نقاله های استفاده شده در صنعت سیمان

نوار های نقاله استفاده شده در صنعت سیمان به دلیل این که در خطر ساییدگی بسیار هستند و در بعضی قسمت ها با اجسام داغ تماس مستقیم دارند و حرارت زیاد سبب از بین رفتن نوار نقاله می شود و از طرفی باعث افزایش هزینه می شود باید از نوار هایی استفاده شود که نسبت به ساییدگی و دمای مقاوم بوده و کارایی بهتری داشته باشد.

 نوار نقاله های استفاده شده در معادن

نوار نقاله های استفاده شده در معادن می بایست بسیار مقاوم باشند در برابر سایش و همچنین آتش سوزی.

نوار نقاله استفاده شده در صنایع غذایی

در این صنایع به امکان تماس مواد غذایی چرب و روغنی با نوار نقاله وجود دارد می بایست در برابر نسبت به سایش و روغن و سایر عوامل مانند اتش سوزی نیز مقاوم باشد.

قیمت لاستیک نوار نقاله

قیمت یکی از مهم ترین فاکتور های اصلی برای مصرف کنندگان می باشد و باید به آن توجه ویژه ای شود اما عوامل بسیاری بر روی قیمت نوار نقاله تاثیر میگذارند این عوامل عبارت اند از:

کیفیت ساختار نوار نقاله

پوشش لاستیکی نوار نقاله

کشور تولید کننده نوار نقاله

لیست قیمت تسمه نقاله عرض ۵۰/ به دلیل نوسانات قیمت لطفا قبل از سفارش تماس بگبرید

عرض۵۰.تایوان.۱۰میل.۳لانخep۵۰۰.قیمت۲۹۰٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.ترک.۱۰میل.۳لانخ.ep۵۰۰.قیمت ۲۹۰٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.سهند.۱۰میل.۳لانخ.ep۴۰۰.قیمت ۲۳۰٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.دنا.۱۰میل.۳لانخ.ep۳۱۵.قیمت ۲۴۰٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.سهند.۱۰میل.۴لانخ.ep۵۰۰.قیمت۲۳۵٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.سهند۱۰میل.۵لانخ.ep۶۳۰.قیمت۲۵۰٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.دنا.۱۰میل.۴لانخ.ep۴۰۰.قیمت ۲۵۰٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.دنا.۱۰میل.۳لانخ.ep۴۰۰.قیمت۲۵۵٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.دنا.۱۰میل.۴لانخ.ep۶۳۰.قیمت۲۶۵٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.اکراین.۱۰میل.۴لانخ.ep۵۰۰.قیمت۲۴۵٫۰۰۰ تومان

عرض ۵۰.تایوان.۱۰میل.۷لانخ.ep۱۰۰۰.قیمت۲۷۵٫۰۰۰ تومان

عرض ۵۰.تایوان.آجدار.۳لانخ.ep۵۰۰.قیمت ۲۷۵٫۰۰۰ تومان

عرض۵۰.تایوان.آجدار.۴لانخ.ep۵۰۰.قیمت۲۸۰٫۰۰۰ تومان

 

برند های معتبر و با کیفیت لاستیک نوار نقاله

تسمه نقاله  شرکت سهند

نوار  نقاله شرکت دنا

نوار نقاله شرکت کاله

لاستیک نوار نقاله شرکت  تایوانی

لاستیک نوار نقاله شرکت چینی

نوار نقاله  شرکت ترک